یزدفردا "محمد افخمی اردکانی:تحلیل من راجع به انتخابات ریاست جمهوری دهم و نامزد اصلح:

کم کم به 22 خرداد زمان خلق حماسه ای دیگر از جنس دوم خرداد نزدیک می شویم :آنچه در ذیل می آید تحلیل بنده راجع به انتخابات پیش رو و نامزد اصلح در این دوره میباشد:

از نظرمن سه گفتمان در این انتخابات وجود دارد که انتخابات این دوره را به عنوان رقابت جدی لقب داده است: 1- گفتمان محمود احمدی نژاد(کاندیدای تعدادی از گروههای اصول گرا که طرفدار حفظ وضع موجود هستند)2 – گفتمان محسن رضایی و میر حسین موسوی(اصولگرایان اصلاح طلبی که برخی اصولگرایان و اصلاح طلبان مشترکا از ایشان حمایت کرده اند و از وضع فعلی راضی نیستندو خواستار تغییر وضع موجود هستند.)3- گفتمان مهدی کروبی (که برخی اصلاح طلبان و برخی نخبگان اصلاح طلب به ایشان لقب اصلاح طلب عملگرا داده اند و از ایشان حمایت می کنند و با شعار تغییر به میدان آمده است و از وضع موجود به هیچ وجه راضی نیست.)
خوشحالیم که این انتخابات یکی از رقابتی ترین انتخابات بعد از انقلاب می باشد اما این فضای رقابتی متاسفانه بازاری برای تخریب و تهمت و توهین طرفداران نامزدها به یکدیگر شده است. درد آور است که به نام دین کاندیدایی را نماد خوبی و پاکی و صداقت بدانیم و دیگری را نماد بدی و زشتی و دروغ بدانیم. درد آور است که رهبری را دستاویزی برای رسیدن به مقاصد سیاسی و جناحی خود قرار دهیم و... از نظر من هر 4 نامزد این دوره فرزندان انقلاب و دلسوز ایران عزیز هستند امااز این میان باید خوبتر را برگزید که بنده بعد از تحقیقاتی که انجام دادم گفتمان جناب آقای میر حسین موسوی را برای پیشرفت همه جانبه ایران مناسبتر می بینم.

دلایل بنده در حمایت از میر حسین موسوی:
- توانایی موسوی در کم کردن شکاف سیاسی در جامعه کنونی (به واسطه طبقه بندی ایشان در گفتمان اصولگرای اصلاح طلب) و حمایت هر دو جریان از ایشان.
- سابقه ی درخشان ایشان در اداره کشور در شرایط بحرانی جنگ که مورد تمجید امام (ره) نیز واقع شد.
- قانونمداری که در این چند سال اخیر توسط دولت نهم خدشه دار شده است(شعار میر حسین موسوی: ایرانی پیشرفته با قانون ،عدالت وآزادی)
- پایبندی موسوی به ارزشهای اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی و خون شهیدان.
- اعتقاد قلبی موسوی به چهار اصل مهم اسلام، انقلاب اسلامی،امام و رهبری به طوری که هم ایشان مورد تایید و تمجید حضرت امام(ره) بودند و اولین دیدار خود را در صورت پیروزی دیدار با رهبر معظم انقلاب برگزیده اند.
- اعتقاد موسوی به شایسته سالاری و استفاده از نخبگان جامعه به طوری که ملاک پست و مقامها تخصص و تعهد باشد.
- معنای دقیق و درست از عدلت داشتن: به طوری که انچه در این دولت از عدالت معنی شده است توزیع برابر فقر در جامعه و به عبارتی گدا پروری می باشد. نگاه توامان به عدالت سیاسی و عدالت اقتصادی از نظر موسوی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
- شخصیت هنری و فرهنگی ایشان که در نگاه کارشناسانه ایشان به اهمیت مسائل فرهنگی جامعه موثر خواهد بود.
- سیاست تعامل با کشورها و جامعه بین المللی و نه سیاست تقابل و تسلیم.
- اعتقاد نداشتن به افراط و تفریط یعنی اعتدال در همه عرصه ها :به این معنا که یک روز دم از هولوکاست زدن و روز دیگر از کسی که اسرائیل را دوست ایران می داند حمایت کردن نوعی دوگانگی و افراط و تفریط می باشد.
- صداقت و راستگویی موسوی: توجه و اقبال مردم به خاتمی و موسوی به واسطه صداقت آنها و پرهیز از شعارهای عوام فریبانه می باشد.
- اعتقاد ایشان به ثبات مدیریت به عنوان یکی از عوامل توسعه کشور نه اینکه در یک دولت در مدت کوتاه 4 سال 10 وزیر عوض شوند.
- نگاه مثبت اقشار مختلف جامعه به کارنامه موفق و مثبت میر حسین موسوی دراداره کشور در دوران شرایط بحرانی جنگ تحمیلی و نگاه نسل سوم انقلاب به ایشان که میر حسین موسوی دارای مدیریتی قوی و کارامد برای برون رفت از وضع موجود می باشد.
- جمع بودن تمام شاخصهای مورد نظر رهبری برای نامزدی اصلح در میر حسین موسوی .
- استفاده از نظرات کارشناسان و خبرگان اقتصادی در تصمیم گیریها ی اقتصادی
- عقلانی حرف زدن و تصمیم گرفتن نه تصمیم گیری و سخن گفتن بر اساس احساسات برای خوش امدن عده ی قلیلی از مردم.
و ...

امید است در 22 خرداد شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای باشیم و به نامزد مورد نظر خود را برای سکان داری دولت دهم انتخاب کنیم. از نظر من گزینه اصلح بنا به دلایل فوق میر حسین موسوی می باشد که در این روزها متاسفانه شاهد تخریب ایشان از طرف حامیان برخی کاندیداهای دیگر می باشیم. و اگر مردم در این دوره مشارکت گسترده ای داشته باشند قطعا میر حسین موسوی هدایت دولت دهم را به دست خواهند گرفت.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا